Wednesday 3 December 2014

Berubah dan Perubahan...............

Salam... Hi...

Nak bercakap pasal berubah dan perubahan ni.. aku tak tau la nak buat macam mana..sesungguhnya manusia ni akan berubah dengan kehendak dia sendiri. contoh ade orang minta kita untuk berubah..tak boleh ke dia terima kita seadanya macam mana diri kita yg asal dan yang sekarang ni? kenapa perlu berubah untuk puaskan hati dia sedangkan hati kita sendiri terseksa dengan perubahan tu?? hmmm....kadang-kadang aku pun tak faham dan tertanya-tanya dengan diri sendiri..nak sesempurna mana lagi? dah sejak azali lagi Allah ciptakan setiap manusia dengan perangai dan cara macam tu..ok la..kita nak berubah boleh..berubah ke arah kebaikan boleh dan tak salah..sangat di alu-alukan.. tapi kita kena tengok jugak la corak perubahan tu betul tak??? so pada aku boleh berubah, tak salah berubah dan berubah lah atas kehendak sendiri bukan atas permintaan orang lain dan paling afdal berubah ke jalan Allah..jalan yang diredhai betul tak?? hihi. 
Aku bercakap pasal benda ni sebab jadi pada diri aku sendiri..ye aku sedar aku ni baran, cepat naik angin, nama pun anak sulung kan..(heee...alasan pulak) tp aku naik angin bersebab bukan suka-suka, sape nak naik angin suka-suka..betul tak? kalau dah kau buat salah memang aku naik angin la kan..aku boleh cuba berubah untuk kebaikan diri aku sendiri..aku boleh cuba berubah supaya tak cepat naik angin dan control baran aku tu...hihihi InsyaAllah semoga Allah membimbing aku ke arah itu dan semoga dipermudahkan semuanya... hiiiiiii

0 comments:

Post a Comment