Monday 2 March 2015

Kelmarin Dulu, Kelmarin, Semalam, Hari ini dan Ketika ini....Learn Something

Kelmarin dulu, kelmarin, semalam, hari ini dan ketika ini aku belajar sesuatu...sesuatu yang selama ini aku cuma buat endah tak endah, pandang sebelah mata sahaja..kenapa pada usia aku sekarang baru aku sedar untuk belajar tentang sesuatu itu? kenapa?? tanyalah pada diri sendiri bukan tanya pada orang lain...

Tak apa, belum terlambat lagi untuk belajar sesuatu itu..ya..belum terlambat....tp nak belajar sesuatu itu untuk masa sekarang harus berlari bukan merangkak seperti budak kecil lagi pada usia saya yang sekarang ini..hmm....tak apa kita cuba..hendak seribu daya tak nak seribu dalih kan...

Try to learn something and have to learn everything in this world sebelum kita terlambat. 
Sebenarnya banyak benda yang indah-indah dalam dunia ni yang aku baru belajar..mengenal budaya, perangai, suka duka setiap insan..sejarah disebalik setiap insan dan sejarah sesebuah negeri itu..betapa indahnya...indahnya dunia, indahnya setiap manusia dan indahnya ciptaan Allah itu...Subhanallah...

Aku terjumpa dengan seorang hamaba Allah yang sudi mengajar aku untuk mengenal dan belajar sesuatu itu..menghargai nikmat hidup dan cuba belajar bersabar..bersabar dari segala hal...aku cuba belajar sesuatu itu...

InsyaAllah dengan izinNya.....


0 comments:

Post a Comment